Jan 24, 2013

A Brother

Bismillahirrahmanirrahim.
Salam alaykum.
Malam ni adalah malam maulidul Rasul bersamaan 12 Rabiulawal.

Oleh yang demikian ayuhh kita membaca sambil berselawat. ;)

Entry kali ni sebenarnya susah jugah nak dipublish.
Pikir dulu tujuh lapan kali sebelum publish. Keke~
Akhirnyaa aku buat jugak keputusan, sebab aku sendiri pun tak pernah cerita kat sapa sapa.
Okay

He's 5 years older than me.
Kecik kecik dulu aku rapat dengan dia and taktau lah kenapa sejak dia masuk sekolah menengah kami dah tak rapat dah.
Dulu dia pun perangai tah hapa hapa jugak, and aku rasa tu biasa la kan sebelum jadi betul betul matang.
*ah shut up zany.* haha
Dulu dia pun hisap rokok kat sekolah, ponteng tu aku taktau la.
Tapi aku tgk ada masa dia study, dia study betul betul.
*aku rasa la*
then sejak dah masing masing besaq and aku pun makin nakal kononnya
Kerap jugak kena sepak terajang dengan dia.
Dia layan aku macam aku ni budak lelaki yang boleh fight back semua tu
Tiap kali kena aku tahan dulu, bila boleh lari dari pandangan orang baru aku nangis
Time tu benci aku bertambah berganda berdouble triple lemon lemonade semua cukup uknow
Aku sampaikan pernah rasa aku tak pernah nak anggap dia abang aku.
Aku even harap dia bukan abang aku.
Then bila dah reda rasa marah and sakit tu, baru aku fikir balik kat mana salah aku.
And sebenarnya memang salah aku pun. -_-
Tapi tak payah la nak menggans dengan aku. Aku kan insan yang lemah. Huhu.
Walau macam mana pun, aku dah biasa dengan keadaan tu.
Rasa benci tu pun tetap berulang ulang kali muncul dan hilang.
Benda ni berlanjutan sampai la aku besar.
Bila aku buat salah dia akan marah.
Kadang kadang bila abah dengan mak tak mampu tegur, dia la jugak yang tegur.
Mak tau sebab kami takut dengan dia walaupun kuat melawan. Hehe~
Kami still tak rapat sampai sekarang, tapi aku tau dia care.
Time aku dapat result SPM, dia tengok result aku senyap senyap.
Kalau result aku lagi teruk dari dia then dia akan marah
Camtu jugak dengan STPM.
*sistem ugut mengugut result ni aku turunkan kat adik adik aku. hehe*
Bila dah dapat u, means aku tinggal mak, abah dengan acap ja kat rumah.
Yang lain semua duduk asing asing. Adik perempuan pulak kat MRSM.
Means abang abang aku jela especially yang ni yang akan balik rumah selalu.
Tak lama lepas aku kat u, aku ada stalk jugak fb dia.
Dia update status, berkenaan adik adik perempuan dia semua dah jauh while kakak pulak kat tempat lain.
Means anak perempuan takdak pun yang duk kat rumah
Maybe ni la namanya Allah dah atur setiap perkara dalam hidup bila adik lelaki aku sorang ni macam dah malas nak sambung study.
At least dia ada kat rumah kalau ada apa apa jadi.
Sejak kat u jugak, aku selalu mintak duit dari abang aku ni padahal dulu nak sembang dua tiga ayat pun susah.
Segan jugak sebenarnya nak mintak kat dia tapi bila aku mintak dia selalu bagi.
Rasanya banyak jugak dah yang aku mintak, ada jugak dia merungut.
Tapi dalam merungut tu pun dia bagi jugak.
*tahan nangis*
Baru ni memang aku takda duit sangat dah.
Aku mintak kat abang num 2. Then abang tu tak dapat nak bagi.
Sembang punya sembang pastu abang aku ni text and tanya pasal duit.
Aku kalau boleh nak elakkan dari mintak kat dia lagi, tapi last last sampai jugak kat dia. -_-
Haihh~ tak senang hati nak mintak saja so aku just cakap, hutangkan dulu.
Pasni pun aku taktau la camna lagi aku akan susahkan dia sedangkan dia tengah kumpul duit nak kawin.
Aku nak cakap terima kasih pun aku tak reti memandangkan keadaan kami yang jarang bercakap dari dulu.
Tapi seboleh bolehnya aku nak dia tau jugak yang aku tak berdendam apa apa dengan dia and aku nak ucap terima kasih.
Dia dah banyak tolong aku sampai la umur aku mencecah 21 ni.
Mungkin keadaan ni akan berputar jugak bila adik aku dah sambung study and aku dah start kerja. Wallahualam.
Bersyukur aku ada ramai adik beradik. :')
Salam.

No comments:

Post a Comment

Winking Line Smiley