Jan 9, 2011

::Miss My Sissie Aspalila~Where Have You Been :( ::

Assalamualaikum wbt
Entry kali ni, sebagai ingatan terhadap Aspalila bt Ismail, anak perempuan sulung dan anak kedua dalam keluarga Ismail.
Seorang kakak yang terbaikk bagi aku, cantik, hebat. She's my everything for me. But then she's away, without saying GOODBYE :(


Today is her 30th birthday, 08 January.

"Selamat Hari Lahir, Happy Birthday Kak Jannn. :( I missed you alot. Please come back to us. Asal je Kak Jan kena pii, saying nothing even selamat tinggal? Tak dak pun. Dah 8 tahunnn...........!!! :'( Kenapa mesti senyap, tak dak berita langsung?! Seriously benci sangat Kak Jan buat camni. We need you, we missed you, we LOVE you."
Pasaipa aku cakap camtu? Well, aku dah mintak izin kat mak dengan abah untuk publish nih kat sini. There's something yang orang lain tak pernah tau pasal nih. Mungkin dah sampai masa untuk aku publish dengan harapan ada orang yang dapat bantu family aku. Mungkin setengah pihak akan kata, 'takk malu ka hapa duk cita hal peribadi sal family' atau ada yang akan kata family aku takk reti jaga anak. Aku tak kisah laa tanggapan orang kat entry aku nih. It's up to you okay. Sekali lagi, IT'S UP TO YOU. Niat aku cuma nak temukan akak aku dengan mak dan abah. Actually, kakak aku bukan larikan diri, atau kena culik whatsoever. Kebarangkalian tuh sangat tipis kot sebab akak aku just diamkan diri. Semua dokumen penting dea, dea bawak sekali. Sebelum tuh dea stay kat Tanjung Bungah. Memang dea kerja kat situ masa tuh, (8 tahun yang lepas) and family aku tau kat mana dea stay tuh,. Dea pun rajin balik rumah, jenguk family. Then, raya haji 2003 dea balik for the last time. Macam-macam yang dea buat. Baju sekolah aku dengan Anis, dea jahitkan. (time tuh aku darjah 5 and Anis still tadika) Then dea belikan Anis baju yang cantik-cantik. Bagi duit kat mak. And kemudian, dea balik ke Penang. Selang berapa bulan, dea kirim duit untuk abang aku amik lesen, dan takk lama lepas tuh, dea kirim duit lagi untuk kami adik-beradik study. :(  ---------------------------------------------------------------------sepi~
Lepas tuh Kak Jan senyap. Tak dak berita langsung. Abang try jenguk rumah dea kat Penang, dah pindah. Bukan kami tak mau cari, nak.. Memang ada keinginan tuh.. Tapi cena tah, dugaan Allah kat family aku.. Kami adik beradik termasuk mak ngan abah, tak ingat akak langsung. Pelik bagi orang lain tapi bagi kami, macam tak dak papa yang jadi. Sikit pun tak nampak risau. Tiap masa, pakcik, pak lang, acu, pak ngah, mak tih yang akan tanya dan ingatkan kami. Well, tiap kali raya, kami akan gather sesama and selalunya depa akan tanya pasal akak. Depa risau. Kami? Usahkan terkenang, ingat pun dak. Bila kena tanya, jawapan kami, "taktau..biaq pi" Sumpah tak ingat langsung, tak terkenang pun. Risau pun dak. Pelik dak? sedangkan kami semua sayang dea. :(  Alhamdulillah, 2008, kami 1 family slow-slow ingat balik. So, abah dengan mak try jumpak pakar alternatif. Jumpak pakar perubatan islam. Dalam ramai-ramai, cuba teka apa depa bg tau? Depa kata akak kena buatan orng. Akak tak ingat kami, dan kami takkan ingat akak! Sumpah nokharamm, jadah laa kalau betul ada orang yang wat camtu kat family aku..! Memang aku sumpah keturunan dea tak tenang 7 keturunan! Nauzubillah.. :'( Sampai hati depa buat camtu. Sejak dari tuh, bila dah ramai yang kata akak kena buatan, so kami rasa benda tuh mungkin betul2 jadi. Mak dengan abah pun dah buat macam2 cara untuk buat akak ingat dan balik kat kami. Baru baru nih, ada kawan abah dengan kawan abang kata, depa nampak akak kat area penang, butterworth, prai. Sesapa yang dapat bantu, bagitau la. :( Orang dea kecik2 ja.. Ada tahi lalat kat dagu/bawah bibir. Tak dak pix yang dapat aku tunjuk sebab dea dah bawak semua sekali. Sumpah aku rindu kat dea tambah2 hari ni, birthday dea. Oleh sebab aku dengan abang yang paling rapat dengan dea, so kami jaa yang duk mimpi dea segala. Lepas 8 tahun, hati sapa tak terkenang. :((((
"We Miss You, Aspalila Ismail. Happy Birthday"

No comments:

Post a Comment

Winking Line Smiley