Jan 6, 2011

~Last Word~

Fariz : Aku suka dia. Serius. Tapi aku takut nak approach dia lahh.
Lissa : Really? Well then, meh aku tolong kau, nak?

Mei 2009
Aku berkenalan dengan Adilla. Memula cam ragu-ragu gak nak tegur si Adilla nih. Hot stuff kot? Nak jugak ke dia cakap dengan pompuan selekeh macam aku nihh? Karang tak memasal je makan maki Takpe, try jelahh.

Aku : Adilla kan?
Adilla : Yaaaa.... ( sambil buat muka pelik..)
Aku : ( hulur tangan ) Hye.. Saya Lissa..

Ogos 2009
Aku dan Adilla, dah macam kawan baik walaupun baru 4 bulan berkenalan. Tak tahu lahh kalau Adilla ikhlas ke tak berkawan dengan aku nih. Alhamdulillah, even cantik,kaya, Adilla takk macam orang lain yang aku pernah kenal. Attire dia je maybe yang buatkan orang nampak dia cam gurl yang liar. Tapi sumpahh, dia kawan terbaik yang aku pernah kenal. Tak pernah sombong dengan orang lain even dengan orang yang macam aku. Adilla banyak bantu dalam pilihan penampilan aku and aku pulak selalu bantu dia study. :) Secara takk langsung, kami masing-masing bawak perubahan yang besar dalam hidup kami. Cehh. Something jee ayat kan..^^ Haha..

'S.A.H.A.B.A.T'

Disember 2009
Adilla baru lepas contact aku tadi. Ajak keluar makan. Aku on jerla, so kitorang meet dekat tempat biasa kitorang lepak. Aku gitau, aku nakk ajak member. Adilla kata, okey jer. So aku ajak Fariz.

Fariz : Kau nakk prank aku kan Lissa? Kan?
Aku : Takk lah. Buat ape je aku nak prank kau. Kalo nakk, dak lama aku buat tauu. Tolak kau dalam longkang memana. Nak ke?
Fariz : Hahha..okay okay. Hehh.. Nervous kot. First time aku nak jumpa dia depan depan..

Heyhh.. Senyuman Fariz yang takkan aku lupa sampai bila-bila.. Senyuman yang akan buat aku rasa sedih. Sebab senyuman tuh bukan untuk aku.

'Yang terindah terlukis dibibirmu, tak pernah ku lihat senyummu sebegitu'

Malam tuh, aku kenalkan aku kenalkan Fariz kat Adilla. Everything goes well rasanya. After that night, kitorang makin kerap jumpa and Fariz pun dah takk segan dengan Adilla nih.

Adilla : He's nice kan Lissa. Gurl yang couple dengan Fariz confirm happy.. :)
Aku : Yupp. Tapi Fariz tuhh penakut tahu.. Hahha..
Adilla : Haha..apesal? Hensem pun penakut ke? Haha..
Aku : Well, dia minat kat someone nihh. But, he keep it hampir setahun gak lah. -___-
Adilla : Ouhh..sounds interesting lorr.. ^^
Aku : He admire you lahh Adilla..

'You had me falling for you and it never would’ve gone away'

First date diorang goes smoothly. Well, dengan jasa aku kot? Haha.. Penat pujuk berdua nihh. Malu-malu cicak je.

'Ku malu tapi ku mahu cintamu'

Alkisah Romeo dan Juliet melayu nih, kadang-kadang buat aku tergelak bagai nak terburai isi perut. Manja, sweet. Happy jee. Aku sebagai sahabat, turut share perasaan happy tuhh. Masing-masing mengada bagai, bila merajuk, aku laa kaunter pertanyaan tak berbayar. Tapi kengkadang dapat laa jugakk kan makan free.^^ Diorang happy, aku pun 'HAPPY'..  :')

'I want you to know  that it doesn’t matter where we take this road'

June 2010
Dah setahun lebih aku dengan Adilla berkawan baik. And Adilla sendiri dahh in a relationship dengan Fariz hampir enam bulan.

'Every tomorrow is a day I never planned'

Adilla start berubah.. Diorang kerap bergaduh..aku takk tahu kenapa, aku just mampu bagi nasihat..

Fariz : It's too hard lahh Lissa.
Aku : Hehh. Come on laah Riz. Kau sayang dia kan? Takkan laa kau dah nak give up? Anything happen pun, kau dengan dia tak boleh clash okay.. Aku suka tengok kau happy dengan dia. Cool je, slow talk dengan dia okayy.. You can make it, Riz.

Aku senyum kat Fariz, bagi sokongan bila dia gaduh dengan Adilla ari tuhh. Hope sangat diorang dapat berbaik.. Hipokrit? Takk..aku ikhlas bantu diorang.. Hmm. Cuma hati aku...........

'I see my reflection about my intentions'

Untuk lepaskan kekesalan aku, aku tulis atas kertas tentang apa yang aku tak puas hati dan aku bakar kertas tuhh.. Agak lega, tapi perasaan aku tetap tak berubah.. :(

September 2010
Tak sedap hati..aku coretkan semua perasaan yang terbuku dalam hati aku atas kertas untuk aku bakar..
Macam yang selalu aku buat. Entah cena, aku terlupa..

Oktober 2010
Adilla, Lissa.....jatuh dalam bilik air.. Kepala Lissa,..
She's gone..

Fariz dan Adilla pergi ke rumah sewa Lissa untuk mengemas barang-barang Lissa. Bersama sebuah diari, terselit sekeping kertas..kertas yang tidak sempat dibakar..

Ya Allah, betapa besar ujian yang aku terima. Perlu ke aku tipu diri sendiri. Semalam Fariz luahkan masalah kat aku.. Hey..aku senyum.. Bagi dorongan.. Sedangkan hati aku, nakk sangat ucapkan,
'Fariz, just leave her. tolonglaa pandang keliling kau.. Tolong faham yang aku masih wujud untuk kau, walaupun dah 9 tahun aku simpan perasaan kat kau. Aku still ada perasaan yang sama.. Sakit hati bila kau mampu bahagia dengan orang lain.. Tapi aku bersyukur jugakk..sebab orang tuh Adilla.. Berapa banyak air mata yang aku tumpahkan atas kertas2 dalam diari nii.. Still mengharap aku mampu bertahan untuk terus sokong korang berdua walaupun hati aku tak dapat terima kenyataan tuhh.. Please look at me..at least once..

and then, tulisan Lissa tak dapat dibaca, kerana dakwat pen mengembang kerana air matanya.. Satu satunya perkataan yang tidak dapat dibaca oleh Fariz dan Adilla.. Perkataan yang tersimpan lama dalam hati Lissa..

iloveyou




(woih woih..just bosan..^^ actually banyak g nakk cita sal dorang, tapi takk sempat..ada masa aku tambah la kot? HAHA..komen kalau takk puas hati yaa..)

No comments:

Post a Comment

Winking Line Smiley